Drie redenen om Dynamische Remarketing in te zetten

Drie redenen om Dynamische Remarketing in te zetten

Dynamische remarketing maakt het mogelijk nogmaals in te spelen op de behoefte van de potentiële klant. Personen die de website al eens hebben bezocht worden nogmaals benaderd. Dit wordt gedaan met dynamische advertenties. Deze advertenties zijn gepersonaliseerde advertenties en tonen specifieke producten die de persoon al eens heeft bekeken. Dynamische Remarketing biedt vele voordelen. Hieronder zijn de voornaamste redenen om Dynamische Remarketing in te zetten toegelicht.

1.    Versnel de customer journey

Dynamische Remarketing maakt het mogelijk meer conversies uit sitebezoekers te halen. Het maakt het mogelijk te adverterende gedurende de volledige customer journey. Zo kan een sitebezoeker die bijvoorbeeld in de oriëntatiefase jouw product of dienst heeft bekeken opnieuw benaderd worden met de producten die de persoon heeft bekeken. Hierdoor zal er eerder een conversie worden gepleegd.

Dynamische Remarketing maakt een up-sell en cross-sell mogelijk. Naast de bekeken producten kunnen er ook producten getoond worden die goed bij het andere product passen. Zo kunnen niet alleen oriënterende bezoekers bereikt worden maar ook bezoekers die al een conversie gepleegd hebben. Een up-sell en cross-sell is een goede manier om de klantwaarde en omzet te verhogen.

2.      Dynamische Remarketing is super relevant

Naast dat Dynamische Remarketing erg relevant is omdat de advertentie gepersonaliseerd is zijn er vele opties beschikbaar voor targeting van de doelgroep. Door het instellen van verschillende doelgroep lijsten zoals algemene bezoekers, productbekijkers, conversieverlaters en converterende bezoekers worden advertenties nog relevanter. Dit maakt het tevens makkelijker de Dynamische Remarketing te optimaliseren. Er kan vervolgens gestuurd worden op de best presterende groepen.

3.      Dynamische Remarketing is relatief goedkoop

Net zoals traditionele remarketing is Dynamische Remarketing een relatief goedkope manier om websitebezoekers opnieuw te benaderen. Adverteren in het Displaynetwerk van Google is per 1000 impressies bijvoorbeeld goedkoper dan 1000 impressies op platformen als Nu.nl. Met Dynamische Remarketing kunnen websitebezoekers dus tegen lage kosten alsnog overgehaald worden een conversie te plegen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *