Wat doen redirects precies bij seo

wat is een redirect

Een redirect is een manier om een ​​persoon van een URL die tijdelijk of permanent ontoegankelijk is, door te sturen naar een andere, relevante URL. Het primaire doel van het gebruik van redirects is om een ​​goede gebruikerservaring te bieden. In plaats van op een niet meer bestaande pagina terecht te komen, wordt een persoon automatisch doorgestuurd naar een ander item over het onderwerp, zodat hij zijn onderzoek kan voortzetten. Maar wat is een redirect?

wat is een redirect

Wat is een redirect?

Een redirect is een methode om een ​​verbinding tot stand te brengen tussen een oude, mogelijk niet langer bestaande URL en zijn actieve tegenhanger. Met behulp van een simpele regel code – meer hierover in een oogwenk – kan een webmaster zo’n verbinding specificeren en iedereen die toegang probeert te krijgen tot de oude URL, doorverwijzen naar de nieuwe pagina.

In zijn eenvoudigste vorm ziet een typische redirect eruit als een opdracht die aan de browser (of een server) wordt gegeven om een ​​bezoeker door te sturen naar een andere pagina.

Deze redirectscode verplaatst bijvoorbeeld bezoekers die toegang proberen te krijgen tot pagina A op een domein permanent naar pagina B: https://www.mydomain.com/pageA.html naar https://www.mydomain.com/pageB.html

Met zo’n redirectscommando zal iedereen die via zijn browser toegang probeert te krijgen tot het /pageA.html-bestand automatisch worden doorgestuurd en in plaats daarvan /pageB.html zien.

Wanneer redirect gebruiken?

Wanneer een pagina tijdelijk of permanent ontoegankelijk wordt, helpen redirects echter ook voor andere doeleinden.

Allereerst helpen redirects zowel bezoekers als zoekmachines, vooral wanneer de inhoud wordt verplaatst of ontoegankelijk wordt.

Voor bezoekers zorgen redirect voor een goede gebruikerservaring. In plaats van op een 404-pagina terecht te komen en zelf andere relevante inhoud over het onderwerp te moeten vinden, kan een webmaster een redirectsverbinding opbouwen en ervoor zorgen dat bezoekers altijd terechtkomen op de informatie die ze zoeken.

Voor zoekmachines betekenen redirects dat hun crawlers gebroken URL’s of interne links niet hoeven te analyseren en te begrijpen. In plaats daarvan kan de engine het crawlbudget opslaan om live inhoud te zien, te begrijpen en correct te indexeren.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *